Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Helt otoligt hur kul det är med djur!

Av chansar - 20 juni 2012 11:31

Jag satt här och skrev mitt första inlägg när jag hörde hur kattluckan öppnades och slogs igen. Inget konstigt alls men kort därefter hörde jag ljud som inte hörde hemma i huset. Jag gick för att se vad det var direkt efter jag var klar med mitt förra inlägg. Då ser jag vår ena katt springa in under sängen så jag böjer mig fram för att kolla, jag hoppar till av förvåning då en liten kaninunge skuttar fram och efter kommer katten. Det som förvånar mig mest är att den stackars kaninungen borde ha blivit ihjälskrämd då detta är tredje dagen på rad som den blir fångad och insläpad i huset. Jag har undersökt hela trädgården efter ett kaninbo men utan resultat. Jag har försökt att släppa den stackaren en bit ifrån huset så att den ska kunna hitta en annan trädgård utan katter men den återkom alltså idag igen för tredje gången. Jag gick in till vår granne då dom har hund för att höra om de har sett något kaninbo i närheten! Men jag fick inte det svar som jag förväntade mig, utan granntjejen blev till sig av glädje för hur söt denna lilla varele var. Hon berättade istället om hur länge hon har velat ha en kanin och har varit ute och letat efter någon att köpa..... så det hela slutade med att den stackars lilla kaninungen fick en ny familj att leva hos istället för en ny trädgård.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chansar - 25 juni 2012 12:28

Då återgår vi till vardagen igen. Sista extra helgen innan Jul är nu avklarad. Känns tungt att vi nu inte kommer att fira något extra såvida vi inte ska fira Halloween. Men det vi får glädja oss åt eller iallafall hoppas på är en sol rik sommar. Do...

Av chansar - 21 juni 2012 10:25


Har suttit här och kollat efter lite kläder på olika hemsidor. Tiden bara springer iväg, men det är klart ett snabbare sätt än att springa runt på köpcentra. Det är förståss oftast roligare att gå iväg och kolla i affärerna men när man arbetar som ja...

Av chansar - 20 juni 2012 10:19

Detta är min absolut första bloggdag. Tänkte prova och se om det är något för mig. Jag har aldrig varit någon dagboks person men delar gärna med mig av mina tankar kring vardagen. Just nu har jag många funderingar kring att göra något annat än det ja...

Presentation


Sverige med inbundna, avståndstagande människor eller utlandet med värmare klimat och vänliga människor?

Mina Favoriter!

Tjäna pengar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards